Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

20110104 - Frågestund

Av Liza Johansson - 4 januari 2011 19:50

Tänkte ha en frågestund här på bloggen, hoppas iallafall att nån är villig att fråga någonting. Lovar att svara på alla frågor.

 <;


 

 
 
Ingen bild

helena. h

4 januari 2011 20:13

när fick du reda på att du var gravid och
var det självklart att du skulle behålla barnet??
hur kom du och barnets pappa överens om namn och efternamnet??
vill du ha fler barn??
P.S söt dotter du har!!!! =)

Liza Johansson

4 januari 2011 20:47

Jag anade ett tag att jag var gravid, men jag var så rädd så jag tänkte bort det.
Men jag fick reda på de runt v:12. :)

Jag hade inga planer på att ha barn så tidigt, men när jag väl fick reda på att jag var så lång gången så tänkte jag om och längtade som en tok efter min sötnos. :)

Vi hade ingen bra relation precis, han brydde sig inte och bara var ute på sina saker alltså supandet. :/ Så de var jag som valde förnamnet till henne.
När de gäller efternamnet så var de ingenting att tänka på , eftersom vi båda heter johansson ( vi är inte gift. ) Utan de var en slump. :)

Jag vill absolut ha fler barn! Vill helst inte ha så lång mellan barnen.
Men nu är jag tillsammans med en annan underbar kille, har varit de i snart ett halvår, han är helt underbar mot både thea och mig. :)

Tack så mycket. :)

Ställ gärna fler frågor om de är något mer du vill veta :)
kram

 
simone

simone

4 januari 2011 22:17

hur gammal är din dotter? :)

http://?

Liza Johansson

4 januari 2011 22:42

hon är 9 månader om 10 dagar :)

 
Ingen bild

Ida

5 januari 2011 14:28

Var det svårt att berätta för dina föräldrar att du var gravid?
(din dotter är grymt söt :))

Liza Johansson

5 januari 2011 16:35

Nu var de ju så att mamma märkte att jag var gravid innan jag ens sagt någonting haha. :) å pappa är inte i bilden så mycket, så han pratar jag knappt med.:/
Ja absolut att hon är, de är så roligt att höra. :)

 
Ingen bild

helena. h

6 januari 2011 17:52

Jag tänkte fråga hur dina föräldrar reagerade på din graviditet, men nu såg jag att den frågan redan hade kommit med!!
Hur förstod din mamma det? Reagerade hon bra på det?? =-)
skönt att du har hittat en underbar kille!! De kanske blir något mer smått snart då?? *blink*
KRAM

Liza Johansson

6 januari 2011 21:00

Mamma blev förvånad. Hon märkte de på mig bara, mammor är speciella och känner på sig saker ;). Men när jag sa att jag inte visste hur jag skulle göra så sa hon till mig att hon ställer alltid upp för mig.
Och de fick mig att inse hur mycket jag verkligen vela ha kvar bebisen.
Jag är emot abort också så .. Så de var ett rätt lätt beslut när man kunna prata med mamma. :)
haha, lugna puckar här nu ;) visst jag är jätte sugen på en liten bebis till, de är jag verkligen, men jag tänker på allt annat också. :)

Känner att jag har min underbara dotter thea nu som jag ska lägga så mkt tid på, och sen ska jag gå ut skolan till hösten i 3 år, men efter de vill jag gärna ha en till liten skrutt! :D För då är thea ca 4 år och förstår att de ligger en liten bääs i mammas mage. :)

Vi skyddar oss ALLTID så de skulle vara konstigt om ja skulle bli gravid igen, men om någonting skulle gå snett och jag skulle råka bli gravid av slump så skulle jag inte kunna göra abort.
Men de kommer inte hända :) För vi skyddar oss så bra.

 
Angelica

Angelica

6 januari 2011 22:46

så söt bebis :D

kram

http://www.bangeange.bloggplatsen.se

Liza Johansson

6 januari 2011 23:01

Tack så mycket :D alltid lika roligt att få höra. :)

 
EvelinaFredin

EvelinaFredin

7 januari 2011 04:50

hej, först vill jag säga att du har en otroligt söt dotter :)
& sen vill jag fråga om du har skrivit ut hela din ''förlossningsberättelse'' ? förstår du? haha, jag är så dålig på att förklara, men typ när du åkte in till förlossningen, hur lång tid det tog, vad du gjorde där medan du väntade, hur det kändes när din egna lilla dotter låg på ditt bröst,
& allt såntdär? :)
om du inte har skrivit ut det ( har inte hunnit kolla så långt än ;) )
så skulle jag önska att du skrev det, om du vill såklart, tycker sånt är så spännande att läsa :)

http://www.llllsls.bloggplatsen.se

Liza Johansson

7 januari 2011 11:39

hej :)
Jag skrev om förlossningen igår så de finns på bloggen :)

 
amanda

amanda

7 januari 2011 16:02

hur ont gjorde det på en skala från 1-10 att föda?

http://heteramanda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Johansson - 1 mars 2011 18:26

Med start på en ny månad så har jag bestämt mig för att börja ta nästa steg. Tänkt att jag ska börja jogga en liten runda 2-3 dagar i veckan från en början. Inte nån jätte lång bit men alltid en början. Känner att jag vill komma i form till som...

Av Liza Johansson - 23 februari 2011 13:49


Mammas lilla tjej har nyss fått alvedon, 39,8 i feber. Uffa! :(   <3 stackars! ...

Av Liza Johansson - 19 februari 2011 02:20

Alltså ingen aning vad jag ska skriva om här inne? Är helt tom i huvudet just nu .. :s Gaah hjälp? ...

Av Liza Johansson - 2 februari 2011 19:33


Jag vet .. har verkligen inte haft någon lust att blogga. Men tänker försöka lägga in lite bilder på Thea när jag känner att orken finns. :) Idag har vi varit på hälsocentralen, där jag fick veta att de är en muskel som inte fungerar på mig i höf...

Av Liza Johansson - 25 januari 2011 22:39

Var tillbaka i skolan idag och hämtade en massa uppgifter i matematiken. Inte lite heller kan jag lova, skulle kunna göra en hel bok av allt jag fick. Menmen, de ska nog blir bra för nu jäklar ska jag ta tag i det här på riktigt och klara av de h...

Presentation


tituuut, när jag var 16 år föddes min söta dotter, klockan 13,47 den 14 april - 10 :)
Nu är jag 17 år och vi bor tillsammans i en 2a i Iggesund :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Thea

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thea

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards